zondag 22 mei 2016

DE HAGENS HOUSE BUNGY, HAGENS HOUSE BUNGEE JUMP...WEG HERNIA PIJN!

Wordt ik 's nachts mijn bed uit gebeld, papa kun je de moeder van mijn vriendin helpen? De moeder van Sylvie heeft een hernia en moet geopereerd worden, Het is 02.00 uur en ze zijn radeloos. Er is momenteel geen arts te bereiken. Omdat zij geen overdaad aan pijn stillers gebruikte is de volgende behandeling heel goed bruikbaar. Ik spoed me er heen en probeer eerst met manipulatie van de wervel kolom, de afgeknelde zenuw vrij te krijgen. Helaas weinig reacties. Dan maar het ultieme dat haast altijd direct helpt. Een gladde binnendeur uit de hengsels gehaald, deze schuin tegen de bank van de woonkamer geplaatst met een matras erop. Met een bad handdoek wordt een lus om één enkel gemaakt, waaraan de patient onderste boven op de schuin liggende deur naar beneden hangt. De lus om de enkel wordt via een stevig touw boven aan de deur en de bank vast gemaakt. De hulpeloos aan een been hangende patient geeft binnen enkele tellen aan dat de pijn wegtrekt. Afwisselend 20 minuten tot een half uur hangend aan het linker- en het rechterbeen en voorzichtig schoppend met het vrije been en draaien met de romp bevordert de genezing onmiddellijk. "Ongelovelijk...fool proof", zou mijn vriend Jan in Amerika zeggen de "HAGENSHOUSEBUNGY" maar het helpt. 
Na een advies van enige noodzakelijke oefeningen, kan ik met een gerust gevoel huiswaarts keren....Het is haast 04.00 uur. In de dagen erna, 2 Controles met voedings adviezen en na ongeveer een maand na mijn nachtelijk bezoek had zij geen klachten meer van haar hernia....ZONDER OPERATIE! 
Nood breekt wet. Een snelle ingreep maar heel effectief.
Het hangen in een trappen gat is uiterst ongemakkelijk. Alleen als het niet anders kan.
Liggend op een deur of bed, schuin aflopend, hangend aan een enkel geeft een veel prettiger herstel. Eventueel zou het voeten end van een bed op een bank geplaatst kunnen worden... Een kleine moeite met een bijzonder resultaat. Let wel ,aan één enkel hangen.
Voor een volledig herstel is naast een gedegen onderzoek van een bewegende rug, een nauwgezette inspectie zeer belangrijk.
Daar aansluitend is een advies met duidelijke, dagelijkse oefenschema's, voeding en leefwijzen, noodzakelijk. 
De door mij speciaal afgestemde oefeningen moeten de eerste 6 weken dagelijks herhaald worden. Om de 2 weken controleer ik
dan nauwgezet de ontwikkeling van het herstel en corrigeer ik indien noodzakelijk. 
Het kan heus wel met een beetje zelf vertrouwen, herstellen van een hernia zonder operatie, laser of fysio. 
Binnen 2 weken klachten vrij en na enkele weken zijn we vergeten dat we rugklachten hadden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten